PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W WOLI ZARCZYCKIEJ
Strona głowna  /  Grupa V (6-latki)
Grupa V (6-latki)

 

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK


 

  1. Jesień w sadzie.

- W sklepie z owocami. Zabawy i ćwiczenia z literą o.
- Drzewa owocowe. Historyjka obrazkowa.
- Owoce egzotyczne. Zabawa dydaktyczna „Pomagamy jabłonce
- Jesienią sady się rumienią. Zabawa matematyczna „Liczymy owoce
- Gromadzimy zapasy na zimowe czasy. Nauka wiersza „W spiżarni”



 

  2.   Co można zrobić z warzyw.

- Warzywa z naszych działek i ogrodów. Zabawy i ćwiczenia z literą a.
- Jesień na działce. Historyjka obrazkowa „Sen Oli”
- Warzywne odbijanki. Zabawy przy piosence „Jesień w sadzie…
- Liczymy warzywa. Zapis cyfrowy liczby 3.
- Lepimy warzywa. Inscenizacja J. Koczanowskiej „W jesiennym ogrodzie     
           

 

3.    O sobie samym.

- Jaka to emocja? Zabawy i ćwiczenia z literą m.
- Nasze dobre uczynki. Figura geometryczna kwadrat.
- Zachowania – pozytywne i negatywne. Malowanie obrazów.
- Proszę, przepraszam, dziękuję. Zabawy rytmami.
- Mój przyjaciel. Kubek dla przyjaciela – praca techniczna – plastyczna.



 

4.    Nasze zmysły.

- Części ciała. Zabawa dydaktyczna „Czy znam swoje ciało”
- Słyszę, widzę, czuję, próbuję. Ćwiczenia gimnastyczne.
- Dźwięki wokół nas. Zabawa matematyczna „Koty
- Codzienne hałasy. Historyjka obrazkowa „Nie przeszkadzaj, nie hałasuj
- Po drugiej stronie lustra. Wiersz J Tuwima „Okulary”

 

 

 

Nauka piosenki „Wiewióreczka”
 

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz oczka czarne.
Nie bójże się, pokaż w lesie,
gdzie masz swą spiżarnię.

Wszędzie mam, tu i tam,
czego chcecie, to wam dam.
Fik – myk! Hyc – hyc!
Czego chcecie, to wam da.

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rude łapki,
jeśli łaska, sypnij z góry
orzeszków do czapki.

Dałabym nawet sześć,
lecz co w zimie będę jeść?
Fik – myk! Hyc – hyc!
Był orzeszek, nie ma nic!

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rudy pyszczek,
tu na ziemię rzuć uprzejmie
kila ładnych szyszek.

Szyszki masz tu i tam,
wejdź na sosnę, urwij sam,
Fik – myk! Hyc – hyc!
Były szyszki, nie ma nic!

 


 

 Nauka wiersza ,,Kolorowy bukiet”
 

Do parku przyszły z przedszkola dzieci.

Chcą zrobić z liści barwny bukiecik.

Listki czerwone jak malowane,

Leżą pod klonem i pod kasztanem.

Pod dębem leżą brązowe liście.

Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście.

Serduszka złote spadają z brzozy,

Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.

Gdy ten bukiecik stanie na stole,

Ozdobi dzieciom całe przedszkole.

 

 

 

 

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 

 

 

Wrzesień, tydzień II
 Witajcie w przedszkolu

 

  1. Poznajemy przedszkole.
    Cel: zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się
    w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem; rozwijanie percepcji wzrokowej.
  2. Nasze imiona.
    Cel: zachęcanie do poznawania imion kolegów koleżanek
    z grupy; rozwijanie sprawności manualnej.
  3. Ja i moi koledzy
    Cel: Zachęcanie do bliższego poznania swoich rówieśników;
    zapoznanie ze zwyczajami panującymi w grupie.
  4. Jestem już w przedszkolu
    Cel: rozwijanie mowy, przestrzeganie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu; umuzykalnianie dzieci, reagowanie na muzyczne sygnały.
  5. Bawmy się sylabami
    Cel: rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej; ćwiczenie sprawności manualnej

 

 

Wrzesień, tydzień III
 Droga do przedszkola

 

  1. Obserwujemy ruch drogowy
    Cel: Rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni; rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji.
  2. Poznajemy przepisy ruchu drogowego
    Cel: Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego; rozwijanie sprawności fizycznej.
  3. Czy znamy te pojazdy
    Cel: Zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej; umuzykalnianie dzieci
  4. Samochody specjalistyczne
    Cel: Przybliżenie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa; rozwijanie sprawności fizycznej.
  5. Bądźmy ostrożni!
    Cel: Rozwijanie słuchu fonematycznego; rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych.

 

 

Wrzesień, tydzień IV
 Nadeszła jesień

 

  1. Park w jesiennej szacie
    Cel: Zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park.
  2. Jesienne drzewa
    Cel: Rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki;  wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej.
  3. Jesienne zabawy
    Cel: Budzenie zainteresowań figurami geometrycznymi; rozwijanie sprawności fizycznej.
  4. Kolorowe liście
    Cel: Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek; poszerzane doświadczeń plastycznych.
  5. Zbieramy grzyby
    Cel: Dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu; zapoznanie z wybranymi grzybami- jadalnymi niejadalnymi.

 

 

Wrzesień, tydzień V
 Witajcie w przedszkolu


 

  1. Co robią zwierzęta jesienią
    Cel: Rozwijanie mowy; rozwijanie sprawności fizycznej.
  2. Kto kiedy zasypia
    Cel: Rozwijanie umiejętności liczenia; zapoznanie ze sposobami przygotowania zwierząt do zimy.
  3. Sąsiadeczka wiewióreczka
    Cel: rozwijanie poczucia rytmu muzycznego; rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie orientacji przestrzennej.
  4. Smakołyki zwierząt
    Cel: Zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy; rozwijanie sprawności fizycznej.
  5. Fantastyczne zwierzaki
    Cel: Rozwijanie mowy; łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej.

 

 

 

PIOSENKA

 

1. Gdy dzień wstaje i wita świat,
     ranną porą wstaje i ja
     mama pomaga ubierać się, 
     do przedszkola prowadzi mnie.
Ref:   Ja chodzę tam co dzień, 
          obiadek dobry jem.
          A po spacerze w sali 
          wesoło bawię się.
          Kolegów dobrych mam,
          nie jestem nigdy sam,
          przedszkole domem drugim jest.

2. Czasem  rano trudno mi wstać.
    Chciałoby się leżeć i spać,
    lecz na mnie auto czeka i miś.
    W co będziemy bawić się dziś?
Ref: Ja chodzę tam co dzień….

3. Zamiast mamy Panią tu mam,
     bardzo dużo wierszyków znam.
     Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
     i tak płyną przedszkolne dni.
Ref: Ja chodzę tam co dzień….
       

 

 

WIERSZ

 

 

 

W przedszkolu jest fajnie
Jest bardzo wesoło.
Ile zabawek wszędzie tu wkoło.
Są misie i lalki a także klocki,      
gry, układanki, ciekawe książki.         
Miło spędzamy tu wszyscy czas,  
Kolegów dobrych ma każdy z nas.
Gdy słońce świeci na spacer idziemy.
Na placu zabaw bawić się chcemy.             
Dobrze u babci, dobrze też w domu, 
ale najlepiej w naszym przedszkolu.   

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-10-07