PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W WOLI ZARCZYCKIEJ
Strona głowna  /  GRUPA I (4-latki)
GRUPA I (4-latki)

 

 

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

Październik, tydzień 1
 

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Jesień w sadzie

  • Cele ogólne: rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku, liczenie palców, przedmiotów itp.,składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru, zapoznanie z zapisem graficznym cyfr 1 i 2.

 

1. Owoce z sadu

2. Czerwone jabłuszko

3. Jesienna piosenka

4. Liczymy owoce

5. Owoce egzotyczne

 

Październik, tydzień 2
 

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Jesień w ogrodzie

  • Cele ogólne: używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki, układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych,

rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

 

1. Dary jesieni

2. Wydzieramy warzywa

3. Czerwony pomidorek

4. Długi – krótki

5. Kubusiowi Przyjaciele Natury

 

Październik, tydzień 3
 

Krąg tematyczny (temat tygodnia): O sobie samym

  •  Cele ogólne: , zabawy z wykorzystaniem palców, dłoni, głowy, ramion itd.; oglądanie siebie w lustrze, wskazywanie wymienionych części ciała, nazywanie danych części ciała, określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu, określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć,

 

1. Moje ciało

2. Ulubione zabawy

3. Mamy różne charaktery

4. Moja twarz

5. Takiecosie

 

Październik tydzień 4
 

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Moje zmysły

  • Cele ogólne: uważne słuchanie rozmówcy, sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki, wypowiadanie się prostymi zdaniami, uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie, rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,

 

1. Uszy na sprzedaż

2. Miękkie czy twarde?

3. Znam zmysły

4. Kolorowy świat

5. Ładne zapachy i brzydkie zapachy

 

 

 

Piosenka Rumiane jabłuszko

 

Hej, pełno jest jabłek w naszym sadzie (x2)

Jabłuszko rumiane, słońcem malowane podaruję (x2)

Hej, pełno jest jabłek w naszym sadzie (x2)

Komu podaruję, ten mi podziękuje za jabłuszko (x2)

Hej, pełno jest jabłek w naszym sadzie (x2)

Pod drzewami w sadzie jesień jabłka kładzie kolorowe (x2)

 

 

Wierszyki - rymowanki

 

Czy to jabłko, czy to gruszka,

chętnie wskoczą mi do brzuszka.

może śliwka, banan też,

chcesz być zdrowy - wszystko zjesz.

Wpadła gruszka do fartuszka,

A za gruszką dwa jabłuszka,

Lecz śliweczka wpaść nie chciała,

Była  jeszcze  niedojrzała.

 

 

 

 

 

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 

 

 

Tydzień I Poznajmy się

 

Cele ogólne: zintegrowanie grupy, utrwalanie wyglądu znaczków rozpoznawczych, zapoznanie z salą zajęć
i kodeksem przedszkolaka

 

1. Jestem sobie przedszkolaczek

2. Poznajemy salę

3. Znaczek rozpoznawczy

4. Oto ja

 

 

Tydzień II Droga do przedszkola

 

Cele ogólne: zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego, rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności wokalnych

 

1. Obserwujemy ruch drogowy

2. Co to za pojazdy?

3. Kolorowe paski

4. Śpiewamy i tańczymy

5. Co to są pasy?

 

 

Tydzień III Nadeszła jesień

 

Cele ogólne: zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego jakim jest park, kształtowanie poczucia rytmu, porównywanie liczebności zbiorów.

 

1. Idzie jesień

2. Drzewa jesienią

3.Świeto Pieczonego Ziemnaka

4. Kolorowe liście

5. Mały jeż

 

 

Tydzień IV  Co robią zwierzęta jesienią?

 

Cele ogólne: liczenie palców, przedmiotów itp. ,pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają), obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

 

 

1. Jesienna rozmowa

2. Jesienne zapasy

3. Jesienne zabawy

4. Idzie, idzie jeż

5. Zbieramy orzechy, żołędzie, kasztany

 

 

 

 

NAUKA WIERSZA NA PAMIĘĆ 

 

JEŻ - wiersz

 B. FORMA

 

Czy ktoś wierzy, czy nie wierzy,
jestem sobie mały jeżyk.
Bardzo ostre igły moje,
więc nikogo się nie boję.
Często w cieniu sobie siedzę,
jem szkodniki, spulchniam glebę.

Jeżyk bardzo dobrze słyszy,
w nocy umie łowić myszy.
Gdy nadciąga groźna zima,
smacznie w norce spać zaczynam.
Pod pierzyną z suchych liści
pewnie mi się lato przyśni

 

 

 

 

 

NAUKA PIOSENKI NA PAMIĘĆ 

 

 

Przedszkolaczek- piosenka

Kto podrzuci tak piłeczkę,

Misia tuli i laleczkę

Z klocków wierzę wybuduje

Samochodem pokieruje

Tralala, zatańczę w koło, bo w przedszkolu jest wesoło   x2

Kto farbami już maluje, pędzel wielki przygotuje

Powycina nożyczkami, ciachu, ciachu nożyczkami

Tralala, zatańczę w koło, bo w przedszkolu jest wesoło   x2

Świece mocno tak zdmuchuje

Różnych dźwięków nasłuchuje.

Powie mama, powie tata, tak poznaje kawał świata

Tralala, zatańczę w koło, bo w przedszkolu jest wesoło   x2

 

 

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-10-04