PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W WOLI ZARCZYCKIEJ
Strona głowna  /  GRUPA III (5-latki)
GRUPA III (5-latki)

 

 

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

 

 

TYDZIEŃ 1   JESIEŃ W SADZIE

 

 

Cel ogólny:

  • Zapoznanie z nazwami drzew owocowych
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami zapasób i przetworów przygotowywanych na zimę

 

Tematyka zajęć:

  1. W sklepie z owocami
  2. Drzewa owocowe
  3. Owoce egzotyczne
  4. Jesienią sady się rumienią
  5. Gromadzimy zapasy na zimowe czasy


     

TYDZIEŃ 2   JESIEŃ NA DZIAŁCE

 

Cel ogólny:

  • Wielozmysłowe poznanie warzyw

Tematyka zajęć:

  1. Warzywa z naszych działek i ogrodów
  2. Co można zrobić z warzyw
  3. Warzywne odbijanki
  4. Liczymy warzywa
  5. Lepimy warzywa

     

TYDZIEŃ 3   O SOBIE SAMYM

 

Cel ogólny:

  • Rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji
  • Zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych

Tematyka zajęć:

  1. Jaka to emocja?
  2. Nasze dobre uczynki
  3. Zachowania- pozytywne i negatywne
  4. Proszę, przepraszam, dziękuję
  5. Mój przyjaciel

 

TYDZIEŃ 4   NASZE ZMYSŁY

 

Cel ogólny:

  • Rozpoznanie i nazywanie części ciała
  • Uświadamianie istnienia różnych narządów zmysłów

Tematyka zajęć:

  1. Części ciała
  2. Słyszę, widzę, czuję, próbuję
  3. Dźwięki wokół nas
  4. Codzienne hałasy
  5. Po drugiej stronie lustra

 

 

 

 

 

Piosenka „Polka prawdziwa”

 

  1. Śliweczka spadła z drzewa,

okrągła i dojrzała,

samotna bardzo była

i wokół spoglądała.

Zobaczył to pomidor

i podszedł do śliweczki,

kłaniając się jej nisko,

zaprosił do poleczki.

 

Ref: Hop, hop, polka prawdziwa,

pomidor skacze, śliwka się kiwa.

Hop, hop, polka prawdziwa,

polka prawdziwa, hej!

 

  1. Śliweczka się zmęczyła,

usiadła w cieniu róży,

pomidor się nie zmieścił,

bo trochę był za duży.

Nie wiedział, co ma zrobić,

znów podszedł do śliweczki,

kłaniając się jej nisko,

zaprosił do poleczki.
 

Ref: Hop, hop…

 

 

 

Wiersz Marii Kownackiej

„W spiżarni”

 

 

W spiżarni na półkach

Zapasów bez liku.

Są dżemy, kompoty,

Złoty miód w słoiku.

I cebula w wiankach,

I grzyby suszone,

Są główki kapusty,

Ogórki kiszone.

A gdy będzie w zimie

Tęgi mróz na dworze,

Zapachnie nam lato,

Gdy słoik otworzę.

 

 

 

 

 

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

 

 

Tydzień I 
W przedszkolu

 

Cel ogólny:

  • zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu

Tematyka zajęć:

  1. Jestem przedszkolakiem
  2. Poznaję salę
  3. Nasze zabawki mają swoje miejsca
  4. Lubię bawić się i ty też

     

Tydzień II
Witajcie w przedszkolu

 

Cele ogólne:

  • zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu
  • zachęcanie do bliższego poznania swoich rówieśników
  • przestrzeganie kodeksu grupowego

Tematyka zajęć:

  1. Poznajemy przedszkole
  2. Nasze imiona
  3. Ja i moi koledzy
  4. Jestem już w przedszkolu
  5. Bawmy się sylabami

     

Tydzień III
Droga do przedszkola

 

Cele ogólne:

  • Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego
  • Przybliżenie informacji na temat samochodów specjalistycznych

Tematyka zajęć:

  1. Obserwujemy ruch drogowy
  2. Poznajemy przepisy ruchu drogowego
  3. Czy znamy te pojazdy
  4. Samochody specjalistyczne
  5. Bądźmy ostrożni!

 

Tydzień IV
Nadeszła jesień


 

Cele ogólne:

  • Zachęcanie do obserwacji środowiska naturalnego
  • Zapoznanie z wybranymi grzybami- jadalnymi i niejadalnymi

 

Tematyka zajęć:

  1. Park w jesiennej szacie
  2. Jesienne drzewa
  3. Jesienne zabawy
  4. Kolorowe liście
  5. Zbieramy grzyby

     

Tydzień V
Co robią zwierzęta jesienią?


 

Cel ogólny:

  • Zapoznanie ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy

Tematyka zajęć:

  1. Leśne odgłosy
  2. Kto kiedy zasypia
  3. Sąsiadeczka wiewióreczka
  4. Smakołyki zwierząt
  5. Fantastyczne zwierzaki

 

 

     Piosenka „Kolorowe liście”

 

  1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
    Kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref: Szu, szu, szu, szumiały wesoło
        Szu, szu, szu, wirowały w koło
 

  1. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
    Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

    Ref: Hop, hop, hop, tak sobie skakały
    Hop, hop, hop, w koło wirowały.
     
  2. Kolorowe listki, spadły już na trawę,
    Kolorowe listki, skończyły zabawę.

    Ref: Cicho, sza, listki zasypiają,
    Cicho, sza, oczka zamykają.

 

 


Wiersz  „Gdy zamierzasz przejść przez ulicę”

 

Na chodniku przystań bokiem,

Popatrz w lewo bystrym okiem.

Skieruj w prawo wzrok sokoli,

Znów na lewo spójrz powoli.

Jezdnia wolna- więc swobodnie

Mogą przez nią przejść przechodnie.

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-10-06