STYCZEŃ
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
GRUDZIEŃ
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
LISTOPAD
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
TEMAT TYGODNIA( 26.10 – 30.10) DLA GRUPY IV – PADA DESZCZ
Witam rodziców i moich małych przedszkolaków
w związku z zaistniałą sytuacją proponuję dla moich maluszków, a także dla rodziców trzy krótkie zabawy
w domu.
Dzieci bardzo lubią tego typu zabawy postanowiłam więc zaproponować ilustrowaną zabawę ruchową do wiersza J. Porazińskiej „Dziadzio Mrok”
(proszę rodziców o recytację wiersza, a dzieci o ilustrację ruchem, życzę miłej wspólnej zabawy)
Pada, pada deszcz naśladują ruchem palców padający deszcz,
chlupu-chlupu, chlup! pocierają dłońmi o siebie,
Idzie dziadzio Mrok cicho maszerują w miejscu,
tupu-tupu, tup! rytmicznie, głośno tupią,
Idzie dziadzio Mrok cicho maszerują w miejscu,
człapu-człapu, człap! klaszczą w ręce,
Wyskoczyła noc, wyskakują obunóż w górę,
za połę go łap! obracają się wokół własnej osi za wyciągniętą ręką,
Zmyka dziadzio Mrok biegają w miejscu,
tupu-tupu, tup! rytmicznie tupią,
A noc za nim brnie... poruszają się w miejscu na szeroko rozstawionych nogach
chlupu-chlupu, chlup! pocierają dłońmi o siebie.
Jeżeli będziecie mieli państwo ochotę proponuję jeszcze zabawę z wodą.
Zabawy wodą.
Kubeczki, miska, woda.
Dzieci przelewają wodę z kubeczka do kubeczka, wlewają wodę z kubeczka do miski; pluskają palcami, rękami w misce z wodą. Obserwują spadające z dłoni krople wody, słuchają odgłosów, porównują je.
Oraz zabawę plastyczną Kałuże z plasteliny.
Plastelina, kartki.
Dzieci modelują placki z plasteliny, naklejają je na kartkach a z kuleczek robią krople deszczu.
ŻYCZĘ MILE SPĘDZONEGO CZASU I SERDECZNIE POZDRAWIAM B.MŚCISZ
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
TYDZIEŃ 1 TEMAT TYGODNIA SMACZNE WARZYWA
|
TYDZIEŃ II TEMAT TYGODNIA JAKI JESTEM
TEMATY ZAJĘĆ |
CELE ZAJĘĆ |
|
Poznawanie i nazywanie wybranych części ciała. Podkreślanie znaczenia owoców i warzyw w zdrowym odżywianiu się Poznawanie praw i obowiązków dzieci Rozwijanie sprawności manualnych Rozwijanie mowy |
TYDZIEŃ III TEMAT TYGODNIA MOJE ZMYSŁY
TEMATY ZAJĘĆ |
CELE ZAJĘĆ |
|
Rozwijanie zmysłów Zapoznanie z cyfrą 1 Rozwijanie zmysłu smaku Rozwijanie zmysłu węchu Rozwijanie mowy |
TYDZIEŃ IV TEMAT TYGODNIA PADA DESZCZ
TEMATY ZAJĘĆ |
CELE ZAJĘĆ |
|
Rozwijanie inwencji twórczej Rozwijanie umiejętności liczenia Rozwijanie mowy i sprawności fizycznej Utrwalenie kolorów Rozwijanie mowy |
NAUKA PAMIĘCIOWA PIOSENKI DLA GRUPY IV
Nauka piosenki Jeż (sł. i muz. Bożena Forma).
I. Jestem sobie jeżyk mały.
Chcę, by dzieci mnie poznały.
Chociaż igły mam na grzbiecie,
kłuć nie muszę nimi przecież.
Ref.: Z jeżem wszyscy maszerują –
tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup –
i wesoło przytupują –
tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup.
II. Tuptam tup, tup, idąc lasem,
odpoczywam sobie czasem.
Chętnie słucham śpiewu ptaków
i piosenki przedszkolaków.
Ref.: Z jeżem…
III. Kiedy boję się troszeczkę,
wtedy zwijam się w kuleczkę
i wystawiam igły swoje,
bo nikogo się nie boję.
Ref.: Z jeżem…
NAUKA PAMIĘCIOWA WIERSZA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
A to kapelusz” Hanna Ożogowska
Miły muchomorku, |
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ TYDZIEŃ I
PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU
Cele główne: utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy, wprowadzenie i utrwalanie zasad reżimu sanitarnego.
1.Jestem przedszkolakiem
2.Nasza sala
3.Znaczki rozpoznawcze
4. Nasze zabawki
WRZESIEŃ TYDZIEŃ II
JESTEM W PRZEDSZKOLU
Cel główny: Zachęcanie do wspólnych i zgodnych zabaw.
WRZESIEŃ TYDZIEŃ III
NADESZŁA JESIEŃ
Cele główne: rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat, poznawanie nazw wybranych drzew, rozwijanie sprawności manualnych, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.
WRZESIEŃ TYDZIEŃ IV
CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ
Cele główne: rozwijanie mowy, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności liczenia.
NAUKA PAMIĘCIOWA NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY IV
WIERSZ Mam 3 latka ( I. Suchorzewska)
Mam trzy latka, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
I mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
Myję rączki do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
Tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
O tchórzliwym koziołeczku,
I o piesku, co był w polu,
Nauczono mnie w przedszkolu.
PIOSENKA Jestem przedszkolakiem (sł. i muz. Bożena Forma).
Ty masz lalkę, ja mam misia
nimi się bawimy dzisiaj
Ref.: Hop, hop, hop,
Tralala ,każdy swą zabawkę ma. (bis)
II. Razem z panią w naszej
tańczą przedszkolacy mali.
Ref.: Hop, hop, hop...
III. Kolorowe kredki mamy,
więc rysować zaczynamy
Ref.: Hop, hop, hop..