PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W WOLI ZARCZYCKIEJ
Strona głowna  /  GRUPA IV (3,4-latki)
GRUPA IV (3,4-latki)

 

LISTOPAD 

 

 

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

 

 

 

 

 

  TEMAT  TYGODNIA( 26.10 – 30.10) DLA GRUPY IV – PADA DESZCZ

 

Witam rodziców i moich małych przedszkolaków
w związku z zaistniałą sytuacją proponuję dla moich maluszków, a także dla rodziców trzy krótkie zabawy
w domu.

 

Dzieci bardzo lubią tego typu zabawy postanowiłam więc zaproponować ilustrowaną zabawę ruchową do wiersza J. Porazińskiej  „Dziadzio Mrok”
(proszę rodziców o recytację wiersza, a dzieci o ilustrację ruchem, życzę miłej wspólnej zabawy)

 

 

Pada, pada deszcz                 naśladują ruchem palców padający deszcz,

chlupu-chlupu, chlup!              pocierają dłońmi o siebie,

Idzie dziadzio Mrok                 cicho maszerują w miejscu,

tupu-tupu, tup!                         rytmicznie, głośno tupią,

Idzie dziadzio Mrok                  cicho maszerują w miejscu,

człapu-człapu, człap!                klaszczą w ręce,

Wyskoczyła noc,                      wyskakują obunóż w górę,

za połę go łap!                        obracają się wokół własnej osi za wyciągniętą ręką,

Zmyka dziadzio Mrok              biegają w miejscu,

tupu-tupu, tup!                           rytmicznie tupią,

A noc za nim brnie...               poruszają się w miejscu na szeroko rozstawionych nogach

chlupu-chlupu, chlup!              pocierają dłońmi o siebie.

 

 

Jeżeli będziecie mieli  państwo ochotę proponuję jeszcze zabawę z wodą.

 

Zabawy wodą.

Kubeczki, miska, woda.

 

Dzieci przelewają wodę z kubeczka do kubeczka, wlewają wodę z kubeczka do miski; pluskają palcami, rękami w misce z wodą. Obserwują spadające z dłoni krople wody, słuchają odgłosów, porównują je.

Oraz zabawę plastyczną Kałuże z plasteliny.

Plastelina, kartki.

Dzieci modelują placki z plasteliny, naklejają je na kartkach a z kuleczek robią krople deszczu.

 

 

ŻYCZĘ MILE SPĘDZONEGO CZASU I SERDECZNIE POZDRAWIAM B.MŚCISZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

 

 

 TYDZIEŃ 1       TEMAT TYGODNIA  SMACZNE WARZYWA

 

TEMATY ZAJĘĆ

CELE ZAJĘĆ

  1. Lubimy warzywa
  2. Jesienne kwiaty
  3. Kolorowe warzywa
  4. Smaczne warzywa
  5. Kupujemy warzywa i owoce

 

Rozwijanie mowy

Utrwalenie kolorów

Rozwijanie mowy

Tworzenie akompaniamentu

Rozwijanie umiejętności liczenia.

 

 

 

 

TYDZIEŃ II    TEMAT TYGODNIA     JAKI JESTEM

TEMATY ZAJĘĆ

CELE ZAJĘĆ

  1. Części mojego ciała

 

  1. Co lubimy jeść?

 

  1. Jestem samodzielny
  2. Lubię bawić się z innymi
  3. Każdy ma urodziny

 

Poznawanie i nazywanie wybranych części ciała.

Podkreślanie znaczenia owoców i warzyw w zdrowym odżywianiu się

Poznawanie praw i obowiązków dzieci

Rozwijanie sprawności manualnych

Rozwijanie mowy

 

 

TYDZIEŃ III   TEMAT TYGODNIA     MOJE ZMYSŁY

TEMATY ZAJĘĆ

CELE ZAJĘĆ

  1. Nasze ulubione zabawy
  2. Rozpoznaję zabawki
  3. Nasze zmysły
  4. Jak pachnie!
  5. Moje oczy

 

Rozwijanie zmysłów

Zapoznanie z cyfrą 1

Rozwijanie zmysłu smaku

Rozwijanie zmysłu węchu

Rozwijanie mowy

 

 

TYDZIEŃ IV  TEMAT TYGODNIA     PADA DESZCZ

TEMATY ZAJĘĆ

CELE ZAJĘĆ

  1. Odgłosy deszczu
  2. Trzy parasole
  3. Chmurki i deszcz
  4. Bawimy się, gdy pada deszcz
  5. Rozmarzone kalosze

 

Rozwijanie inwencji twórczej

Rozwijanie umiejętności liczenia

Rozwijanie mowy i  sprawności fizycznej

Utrwalenie kolorów

Rozwijanie mowy

 

 

 

 

NAUKA PAMIĘCIOWA PIOSENKI DLA GRUPY IV

 

Nauka piosenki Jeż (sł. i muz. Bożena Forma).

I. Jestem sobie jeżyk mały.

Chcę, by dzieci mnie poznały.

Chociaż igły mam na grzbiecie,

kłuć nie muszę nimi przecież.
 

Ref.: Z jeżem wszyscy maszerują –

tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup –

i wesoło przytupują –

tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup.

 

II. Tuptam tup, tup, idąc lasem,

odpoczywam sobie czasem.

Chętnie słucham śpiewu ptaków

i piosenki przedszkolaków.

 

Ref.: Z jeżem…

III. Kiedy boję się troszeczkę,

wtedy zwijam się w kuleczkę

i wystawiam igły swoje,

bo nikogo się nie boję.

Ref.: Z jeżem…

 

 

NAUKA PAMIĘCIOWA WIERSZA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

A to kapelusz” Hanna Ożogowska

Miły muchomorku,
powiedzieć mi musisz,
gdzie kupiłeś taki
śliczny kapelusik?

Moja wiewióreczko,
chętnie ci odpowiem:
ja go nie kupiłem,
wyrósł mi na głowie.

 

 

 

 

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

 

WRZESIEŃ TYDZIEŃ I
PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU

 

Cele główne: utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy, wprowadzenie i utrwalanie zasad reżimu sanitarnego.

      1.Jestem przedszkolakiem

      2.Nasza sala

      3.Znaczki rozpoznawcze

      4. Nasze zabawki

 

WRZESIEŃ TYDZIEŃ II
JESTEM W PRZEDSZKOLU

 

Cel główny: Zachęcanie do wspólnych i zgodnych zabaw.

  1. Poznajmy się
  2. Dobre maniery
  3. W krainie bajek
  4. W krainie kolorów
  5. Trzeba tylko chcieć

 

WRZESIEŃ TYDZIEŃ III 
NADESZŁA JESIEŃ

 

Cele główne: rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat, poznawanie nazw wybranych drzew, rozwijanie sprawności manualnych, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.

  1. Lecą liście
  2. Bukiet z liści
  3. Dzień pieczonego ziemniaka
  4. Jesienne zabawy przy piosence
  5. Szal pani Jesieni

 

WRZESIEŃ TYDZIEŃ IV 
CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ

 

Cele główne: rozwijanie mowy, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności liczenia.

  1. Oto jeż
  2. Kto mieszka w lesie
  3. Wesoły jeżyk
  4. Ruda wiewióreczka
  5. Liczymy, liście, kasztany, żołędzie

 

 

 

NAUKA PAMIĘCIOWA NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY IV

   WIERSZ   Mam 3 latka ( I. Suchorzewska)

 

Mam trzy latka, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
I mam znaczek z muchomorkiem.

 Pantofelki ładnie zmieniam,
Myję rączki do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
Tańczę, kiedy gra muzyka.

 Umiem wierszyk o koteczku,
O tchórzliwym koziołeczku,
I o piesku, co był w polu,
Nauczono mnie w przedszkolu.

 

 

PIOSENKA  Jestem przedszkolakiem (sł. i muz. Bożena Forma).

 

Ty masz lalkę, ja mam misia

nimi się bawimy dzisiaj

Ref.: Hop, hop, hop,

Tralala ,każdy swą zabawkę ma. (bis)

II. Razem z panią w naszej

tańczą przedszkolacy mali.

Ref.: Hop, hop, hop...

III. Kolorowe kredki mamy,

więc rysować zaczynamy

Ref.: Hop, hop, hop..

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-11-03